Renginys “Visi skirtingi – visi panašūs”, skirtas tolerancijos dienai

FVF

Atrodo, jog kur benuvažiuotum visur tiek daug skirtingo: kultūra, tradicijos, etiketas, namai, parduotuvės, žmonės, oras. Bet juk tarp mūsų tiek daug bendro. Mes galime juoktis iš tų pačių dalykų, turėti tokią pačią gyvenimo sistemą, mylėti tuos pačius dalykus. Būtent tai, dėka Comenius projekto „FVF: Friendship Via Flavour“ renginio „All different – All Simlar“ ( lt.“Visi skirtingi – visi panašūs”), lapkričio 17d. bandė įrodyti 2,3,4,a,b,c klasės mokiniai, kurie turėjo galimybę pažinti šalių partnerių skirtumus ir panašumus su savo gimtine. Renginys buvo skirtas tarptautinei tolerancijos dienai.

Pats renginys buvo skirtas mūsų panašumams bei skirtumams, vaikai kaip itin guvios mažosios asmenybės greitai perprato eigą. Visų pirma susidomėjo tuo, kad pas juos atvyko ,,vyresnieji mokslo kolegos”, įdėmiai apžiūrinėjo kiekvieną bei su ironiška šypsena veide klijavo lipdukus. Mūsų grupę sudarė ,,keliautojai”, buvę partnerių šalyse, kiekvienas papasakojome apie tai, ką įspūdingo matėme Vokietijoje, Čekijoje, Italijoje, bei ką tikimės pamatyti Turkijoje. Vaikai aktyviai dalyvavo, atsakinėjo į klausimus, dalijosi blynų valgymo ypatumais savo krašte bei juokingai šmaikštavo.

Vėliau paklausėme, kas jiems labiausiai įsiminė ir visi kaip vienas šūktelėjo, jog tai, kad Vokietijos mokyklos koridoriuose galima važinėtis riedučiais bei riedlentėm. Žinoma, tai visų vaikų svajonė. Po renginio paprašėme mažuosius nupiešti pastebėtus panašumus. Mums buvo malonu jaunuosius moksleivius supažindinti su gyvenimu kitose šalyse, parodyti jiems, jog už jų kaimo ribų yra dar didelis platus, nepažintas pasaulis.

Galime ginčytis, jog vokiečiai yra pedantai, o prancūzai yra snobai, bet mes visi esame kilę iš vienos genties, ką mums ir įrodė mažieji, juk panašumų buvo daug daugiau negu skirtumų. Mūsų ateities karta tai suprato, o mes?

Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos
g3b kl. mokinė E. Borkovska

Savo mintimis pasidalino mokytojos, organizavusios renginį.

Pradinių klasių vyresnioji anglų kalbos mokytoja, Sabina Gvozdovič:

Projekto poveikis pradinukams yra teigiamas. Jauniausiems mokiniams patinka dalyvauti projekto renginiuose, nes tai juos skatina mokytis anglų kalbos, jie labiau stengiasi pamokų metu. Džiugu, kad projekto dėka sužino daug naujo bei gauna mažas dovanėles.

Projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Inesa Rusecka:

Pagal galimybes stengiamės į projektų veiklą įtraukti jauniausių klasių mokinius, kuriems akistata su kita kultūra padeda plėsti akiratį. Taip pat tai yra ksenofobijos, kuri ,deja, nėra svetima mūsų bendruomenėje, prevencija. Projektas formuoja teigiamą požiūrį į kitas kalbas, kultūras. Renginio „All Different – All Simlar“ metu akcentavome, kad, nepaisant skirtingų kalbų, esame panašūs su kitų šalių žmonėmis. Džiugu, kad vaikai pastebėjo net ir subtilius panašumus. Be to, taip skiepijame pradinukams susidomėjimą užsienio kalbomis, ypač anglų kalba.

Projekto veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas ir finansuoja Europos Komisija. Šis pranešimas atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Print Friendly, PDF & Email

Comments are closed.