Tobulėti visada smagu kartu su projektu „Žaidžiu, judu, kalbu“!

Siekiant įgyvendinti įtraukiojo ugdymo idėjas, skatinančias sudaryti kokybiškas bei šiuolaikiškas sąlygas kiekvienam vaikui ugdytis ugdymo mokyklose, bei kurti palankią emocinę aplinką, kurioje visi bendruomenės nariai jaustųsi vienodai saugūs ir motyvuoti, gegužės 8 dieną mūsų gimnazijoje startavo respublikinis projektas „Žaidžiu, judu, kalbu“. Projektą organizavo Vilniaus rajono pedagoginė psichologinė tarnyba ir Vilniaus rajono švietimo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis. Projekto trukmė vieneri kalendoriniai metai (pradžia 2023 m. balandžio 1 d. pabaiga 2024 m. balandžio 1 d.). Vykdant projekto uždavinius siekiama: skatinti skirtingų gebėjimų mokinius aktyviai įsitraukti į bendras žaidybines – pažintines veiklas, ugdyti mokinių bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, plėsti mokinių žodyną, tikslinti gramatinę kalbos sandarą, lavinti mokinių erdvinį suvokimą, koordinaciją, dėmesį, skatinti mokinių fizinį aktyvumą bei ugdyti kūrybiškumą.

Dalyvauti šiame projekte ir vykdyti minėtus uždavinius sutiko mūsų gimnazijos pradinių klasių 1a ir 2a klasių mokiniai kartu su jų klasių vadovėmis Aldona Maculevič ir Kristina Liachovič bei gimnazijos švietimo pagalbos specialistė Danuta Banevič. Renginio metu projekto dalyviai atliko žaidybinės-pažintinės veiklas klasėse, sporto salėje ir edukacinėje patalpoje su interaktyvia sienele, kurį suteikė mokiniams daug teigiamų emocijų.

Gegužės 11 dieną sporto salėje klasių komandos lenktyniavo tarpusavyje – atliko įvairius fizinius pratimus t.y. šokinėjimas maiše, ėjimas spalvotu lynu išlaikant pusiausvyrą, laipiojimas ir šokinėjimas ant pėdų ir delnų formų, kamuolio metimas į didelio skersmens krepšį, spalvotų lankų metimas ant kūgių, lindimas pro lankus, gyvūnų eisenos imitavimas, didelio kamuolio perdavimas vienas kitam komandoje ir kt. Tokiu būdu lavėjo mokinių dėmesys, smulkioji ir stambioji motorika. Mokiniai pagerino motorinio planavimo funkciją, akių-rankos koordinaciją, o visą tai netiesiogiai įtakoja kalbinių ir pažintinių funkcijų vystymąsi. Edukaciniame kambaryje, naudojant interaktyvią lentą, mokiniai, susiskirstę į grupes, žaisdė kamuoliu ir lavino akių-rankų koordinaciją.

Gegužės 8 ir 12 dienomis projekto dalyviai pasidalinę į 4 grupes varžėsi tarpusavyje, lavino dėmesį, mąstymą, turtino žodyną ir gramatinę kalbos sandarą. Mokiniams buvo pateikti kryžiažodžiai, mįslės, dėlionė „Žodžio paieška”, „Spalvoti sakiniai“ , užduotis „Sugrupuok taisyklingą sakinį“ ir kt. Bendra žaidimų ir pratybų užduočių tema „Pavasario ženklai. Pavasario gėlės. Pavasarį į šalį grįžtantys paukščiai“. Mokiniai rimavo Vandos Chotomskos eilėraštį „Kaip boružėlė pametė taškelius“, lavino savaitės dienų pažinimą.

Veiklos metu kiekviena grupė atliko ir kūrybinę užduotį – kūrė aplikaciją, piešė, kirpo bei klijavo pavasario simbolius ant popierinės lėkštutės.

Savaitinis edukacinis renginys, vykstantis projekto rėmuose „Žaidžiu, judu, kalbu“ sėkmingai pasibaigė. Projekto uždaviniai pasiekti.

Dalyvavimas šiame projekte sukėlė daug teigiamų emocijų ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, šio projekto koordinatoriams.

Tikimės, kad ateityje prie projekto veiklų prisijungs ir kitos pradinės klasės su auklėtojais bei švietimo pagalbos specialistais.

Džiaugiamės, galėdami pristatyti projekto nuotraukas kartu su dalyvių atliktais darbais.

Projekto koordinatorės Danuta Banevič, Kristina Liachovič, Aldona Maculevič

Print Friendly, PDF & Email

Comments are closed.